Przejdź do strony głównej

Przygotuj się do podróży

Co możesz zrobić przed wyjazdem

  • Włącz usługę roamingu w T-Mobile

    Aplikacja Mój T-Mobile
    1. Wejdź na stronę główną aplikacji Mój T-Mobile. Kliknij w numer, na którym chcesz sprawdzić/włączyć roaming
    2. Na górze są 3 duże, kwadratowe kafelki, wybierz środkowy – Usługi dodatkowe
    3. Z listy wybierz: Roaming
    4. Przyciskiem na dole Włącz usługę
    5. Gdy roaming jest włączony, zobaczysz zielony znaczek „Aktywna”

    Strona Mój T-Mobile
    1. Wejdź na stronę główną Mój T-Mobile w zakładkę Pakiety i usługi
    2. Z listy wybierz Roaming i kliknij w przycisk Pokaż
    3. Aktywujesz usługę przez kliknięcie połączenia roamingowe a następnie przycisk włącz
    4. Gdy roaming jest włączony to zobaczysz zielone potwierdzenie przy nazwie

    Upewnij się też, czy masz włączony roaming w ustawieniach swojego telefonu. Te ustawienia znajdziesz w sekcji sieci komórkowe i karta SIM.

Przygotuj przydatne numery telefonów

  • np. do swoich bliskich. Od nas w SMS-ie po przekroczeniu granicy, dostaniesz dane:
     
    • najbliższej ambasady lub konsulatu RP
    • numer alarmowy
    • numer biura obsługi i inne numery dostępne w sieci lokalnego operatora roamingowego

Doładuj telefon na kartę

  • Jeśli w czasie pobytu za granicą wykorzystasz cały limit na karcie, masz wiele możliwości, aby ją szybko doładować:

    Kod ekspresowy

    Sprawdzaj i uzupełniaj konto za pomocą ekspresowych kodów T‑Mobile na kartę

    Przelewy zasilające
    Skorzystaj z opcji przelewów zasilających konta, które udostępnia wiele banków

    Na infolinii
    Zadzwoń pod numer *9898

    Z pomocą bliskiej osoby
    W każdej chwili w prosty sposób można doładować konto bliskiej Ci osoby za pomocą SMS, kodu USSD lub w aplikacji MiBOA

Chcesz mieć pewność, ile zapłacisz za korzystanie z telefonu w innym kraju:

    • wyślij bezpłatny SMS pod numer 8045, wpisz w treści nazwę kraju, do którego się udajesz, np. Belgia, Włochy, Niemcy (dostaniesz SMS z cenami za połączenia, SMS-y i transmisję danych)

    Pamiętaj!

    w Unii Europejskiej
    , korzystasz z połączeń, SMS-ów, MMS-ów na takich samych warunkach jak w Polsce. Z internetu możesz korzystać w ramach swojego limitu danych w UE – te limity różnią się w zależności od tego, czy korzystasz z abonamentu, oferty na kartę lub MIX.

    Jeśli jedziesz poza Unię Europejską, płacisz za połączenia, SMS-y, MMS-y i za używanie internetu, dlatego zapoznaj się z kosztami.
     

Internet za granicą

  • Wyjeżdżasz do krajów UE

    Sprawdź limit dostępnych GB w UE
    W zależności od oferty, z której korzystasz masz określoną liczbę GB danych (czyli internetu) które możesz wykorzystać do np. przeglądania mediów społecznościowych, korzystania z nawigacji. Swój limit danych sprawdzisz w aplikacji.

    Kontroluj zużycie internetu

    Dostaniesz od nas SMS, gdy wykorzystasz 80% swojego limitu. A kolejny o wykorzystaniu całej paczki dostępnych GB. Gdy wykorzystasz wszystkie GB danych, możesz dokupić więcej GB i dalej korzystać z internetu.

    Gdy wykorzystasz cały limit, zablokujemy transmisję danych tzn. że nie włączysz nawigacji, nie otworzysz stron w przeglądarce, nie zadziałają niektóre aplikacje.

    Jak zdjąć blokadę? Jeśli chcesz używać dużo internetu na wyjeździe, blokadę możesz zdjąć już przed wyjazdem:

    W aplikacji Mój T-Mobile
    • wybierz numer na którym chcesz zdjąć blokadę
    • na górze są 3 duże, kwadratowe kafelki, wybierz środkowy: Usługi dodatkowe
    • z listy wybierz Roaming
    • znajdź: Blokada ruchu po końcu paczki danych
    • kliknij Wyłącz usługę

    Na stronie Mój T-Mobile
    • kliknij w Pakiety i usługi
    • następnie znajdź Roaming i kliknij przycisk pokaż
    • znajdź i kliknij: Blokada ruchu po końcu paczki
    • na koniec kliknij przycisk Wyłącz

    Żeby korzystać dalej z internetu masz dwie ścieżki:
    1. Dokupujesz przez bezpłatny SMS lub na stronie lub w aplikacji Mój T-Mobile paczkę internetu – Tu dowiesz się ile to kosztuje
    2. Zdejmujesz blokadę i korzystasz z internetu dalej. Za każdy rozpoczęty GB (czyli np.: włączenie nawigacji, filmu na YouTubie) zapłacisz 8,45 zł

    Ważne!
    Twój rachunek za internet nie przekroczy 266 zł. To automatyczny limit nadany przez UE. Jeśli chcesz, możesz też ustawić swoją kwotę: zmniejszyć limit do minimum 10 zł lub zwiększyć do dowolnej kwoty. I gdy ją przekroczysz, zablokujemy dostęp do płatnego internetu.

    Jak zmienić automatyczny limit, na swój własny?

    W aplikacji Mój T-Mobile
    (możesz ustawić limit 50, 100, 200, 500 i 1000 zł)
    • wybierz numer na którym chcesz zdjąć blokadę
    • na górze są 3 duże, kwadratowe kafelki, wybierz środkowy: Usługi dodatkowe
    • z listy wybierz: Roaming
    • i znajdź: Limit danych w roamingu 50zł lub z inną kwotą, którą chcesz ustawić
    • następnie kliknij przycisk Kupuję i płacę

    Na stronie Mój T-Mobile
    • kliknij w Pakiety i usługi
    • następnie znajdź Roaming i kliknij przycisk pokaż
    • znajdź: Limit danych w roamingu 50zł lub z inną kwotą, którą chcesz ustawić
    • następnie kliknij przycisk Aktywuj

    Wyślij SMS
    pod numer 80150 o treści LIMIT X lub LIMITX gdzie X to kwota w pełnych złotych. Np. LIMIT 75 to ustalenie limitu 75 zł
  • Podróżujesz po świecie

    Koszty transmisji danych zależą od strefy, w której znajduje się kraj, w którym jesteś.

    Sprawdź koszty w danym kraju.

Dobre praktyki

  • Sprawdź ustawienia w telefonie

    Gdy masz włączoną transmisję danych w ustawieniach telefonu, możesz umyślnie nie włączać aplikacji, nie przeglądać stron i nie oglądać filmów, jednak Twój telefon może korzystać z internetu „w tle”. Dlatego jeśli nie chcesz płacić dodatkowo za internet lub po prostu chcesz kontrolować zużycie danych i korzystać z nich tylko wtedy gdy chcesz, sprawdź lub wyłącz:

    Automatyczne aktualizacje oprogramowania i aplikacji
    Zmień w ustawieniach telefonu aktualizacje/uaktualnienie oprogramowania i aplikacji na: tylko w zasięgu sieci Wi-Fi lub na żądanie/ustawienia ręczne

    Synchronizacja danych/odświeżanie w tle
    Zmień ustawienia dla każdej aplikacji, z której nie korzystasz na tyle często, by dane odświeżały się w tle, np. jeśli nie zamierzasz korzystać z poczty, możesz wyłączyć tę opcję

    Wyłącz transmisję danych
    Jeśli nie chcesz wcale korzystać z transmisji danych na wyjeździe, wyłącz transmisję danych w ustawieniach

    Sprawdź ustawienia transmisji danych
    Warto przed wyjazdem sprawdzić wszystkie ustawienia transmisji danych. W zależności od telefonu znajdziesz tam, ustawienia danych w roamingu, aktualizacje aplikacji i wybór sieci. Nie zmieniaj też nic na siłę, dzięki automatycznym ustawieniom telefonu, wszystko powinno działać poprawnie

    Ustal limit wydatków na transmisję danych
    Wyślij bezpłatny SMS pod numer 80150 o treści LIMITX, gdzie X to kwota limitu w złotówkach
  • Jak wpisać numer, gdy dzwonię z innego kraju

    Nie zapomnij, aby numer swojego rozmówcy wpisać w formacie międzynarodowym, koniecznie z numerem kierunkowym kraju, do którego dzwonisz. Przykład: gdy dzwonisz do Biura Obsługi Użytkownika, wybierz +48602960200
  • VoWi-Fi

    Gdy masz dostęp do bezpiecznej otwartej sieci Wi-fi, możesz skorzystać z usługi Wi-Fi Calling. Przy korzystaniu z VoWi-Fi za granicą, połączenia na numery krajowe będą rozliczane jak w Polsce, a na numery zagraniczne jak połączenia międzynarodowe z Polski.

    Jeśli będąc w hotelu chcesz korzystać z zasięgu Wi-FI i chcesz mieć pewność, że telefon nie będzie korzystał z transferu danych komórkowych – wyłącz je w ustawieniach telefonu. W przeciwnym wypadku połączenia internetowe mogą być realizowane poprzez kartę SIM, w wyniku czego na fakturze mogą pojawić się dodatkowe koszty za usługę.
  • Polskie znaki w wiadomościach

    Nie nadużywaj polskich znaków narodowych jak: ą, ś, ć, ó, w wiadomościach tekstowych. Zamieszczanie ich może spowodować wyższe koszty korzystania z usługi SMS. Dlaczego? Gdy w długiej wiadomości użyjesz np.: ż, wiadomość ta może podzielić się na dwie wiadomości.
  • Roaming w sieciach nienaziemnych (na promach, statkach, w sieciach satelitarnych i samolotach)

    Jeśli chcesz uniknąć niezamierzonego korzystania z roamingu w sieciach nienaziemnych:
    • Zmień w ustawieniach telefonu wyboru sieci z trybu automatycznego na tryb manualny (zwany też ręcznym)
    • Gdy jesteś w zasięgu sieci nienaziemnej np. podróżujesz promem, możesz włączyć tryb samolotowy, który odłączy telefon od sieci roamingowych
    • Włącz blokadę roamingu w sieciach nienaziemnych – możesz to zrobić w aplikacji Mój T-Mobile
  • Roaming w pobliżu granic innych państw

    Jeśli podróżujesz między krajami, w których płacisz jak w domu, nie musisz nic robić – roaming będzie działał na takich samych zasadach.

    Dodatkowe opłaty za roaming, możemy naliczyć, gdy Twój telefon połączy się z operatorem spoza strefy roamingu jak w domu. Dlatego zwróć uwagę gdy podróżujesz przy granicach:
    • Grecji z Turcją i Albanią
    • Chorwacji z Bośnią i Hercegowiną, Serbią i Czarnogórą
    • Francji i Włoch z Monako
    • Francji, Niemiec i Austrii ze Szwajcarią
    • oraz po północnej części Cypru

    W podobnej sytuacji są także osoby, które przebywają w Polsce przy granicy z Białorusią i Ukrainą.
  • Co zrobić w takiej sytuacji, żeby uniknąć dodatkowych opłat

    Zawsze, gdy jesteś przy granicy z Białorusią, Ukrainą lub Rosją, ostrzegamy Cię i wysyłamy SMS: Właśnie próbujesz zalogować się do sieci operatora zagranicznego. Aby uniknąć opłat za korzystanie z usług w roamingu sugerujemy manualną zmianę sieci na T-Mobile Polska.

    Żeby nie łączyć się z innymi operatorami:
    • wybierz manualny/ręczny tryb wyboru sieci w ustawieniach telefonu – najczęściej w znajdziesz go w ustawieniach sieci, dzięki temu Twój telefon będzie się logował wyłącznie do sieci wybranej przez Ciebie
    • na terenach przygranicznych Polski, możesz po prostu wyłączyć usługę roamingu
  • Wiadomości powitalne

    Jeżeli w ciągu 4 miesięcy spędzasz więcej czasu za granicą (w strefie 1A) niż w Polsce i jeśli częściej korzystasz z usług w roamingu niż z usług krajowych poinformujemy Cię SMS-em o dodatkowych opłatach. Dowiedz się więcej o unijnych zasadach korzystania z roamingu
  • Wiadomości powitalne

    Wiemy kiedy przekraczasz granicę. Jeśli nie masz umyślnie wyłączonej usługi roamingu, Twój telefon połączy się automatycznie z siecią, z której możesz korzystać tam, gdzie aktualnie przebywasz. Dostaniesz też od nas SMS-a z informacją, że od teraz korzystasz z roamingu i w jakich cenach. Dodatkowo w SMS-ie znajdziesz potrzebne numery telefonów. Jeśli chociaż na 48 godz. wylogujesz się z danej sieci zagranicznej, ponownie wyślemy Ci zaktualizowaną wiadomość powitalną.
    Wiadomości powitalne możesz wyłączyć w aplikacji. W ustawieniach usług roamingowych.

Problemy techniczne

  • Aplikacja Mój T-Mobile

     Jeśli masz problem z automatycznym zalogowaniem się do sieci lokalnego operatora poza granicą Polski, po przekroczeniu granicy:
    • włącz i wyłącz tryb samolotowy, lub
    • całkowicie wyłącz i ponownie włącz telefon
  • Nie mogę dzwonić i wysyłać wiadomości

    1. Zrób restart telefonu – wyłącz i włącz swoje urządzenie

    2. Sprawdź, czy masz aktywny roaming:
    • strona główna
    • wybierz numer
    • usługi dodatkowe
    • roaming
    • usługa dodatkowa na połączenia roamingowe musi być aktywna

    3. Sprawdź, czy jesteś zalogowany do sieci (czy masz kreski zasięgu) :
    Jeśli nie to wejdź w ustawienia swojego telefonu i zmień logowanie do sieci z automatycznego na ręczne, a następnie wybierz sieć, która pojawiła się na ekranie

    4. Przed numerem telefonu wprowadź kierunkowy:
    +48, jeżeli dzwonisz na polski numer. Jeśli wybierasz numer z listy kontaktów to wprowadź numer ręcznie

    W przypadku wiadomości MMS, sprawdź czy masz aktywną transmisję danych – jeżeli nie, włącz ją. Jeżeli to nie pomoże sprawdź czy nie wysyłasz/odbierasz wiadomości MMS na aktywnym połączeniu Wi-fi – jeśli tak jest to wyłącz Wi-fi i sprawdź czy możesz wysłać/odebrać MMS. Pamiętaj, że żeby wysłać MMS musisz mieć włączoną transmisję danych.
     
  • Nie działa mi internet


    Najczęstsze przyczyny

    Problemy techniczne/konfiguracja urządzenia
    Sprawdź ustawienia transmisji danych w telefonie. Upewnij się, czy masz włączoną transmisję danych do korzystania z konkretnej aplikacji, której chcesz użyć:

    1. Sprawdź, czy transmisja danych w urządzeniu jest aktywna
    • Ustawienia 
    • Połączenia 
    • Sieci komórkowe 
    • Transmisja danych

    2. Wyłącz i włącz urządzenie

    3. Jeśli problem nie ustąpi zmień operatora roamingowego. Wejdź w ustawienia:
    • Ustawienia 
    • Połączenia
    • Sieci komórkowe 
    • Operatorzy sieci/wybór operatora
    • Zmień tryb operatora z automatycznego na ręczny
    • Wybierz innego operatora z listy, którą widzisz (aby uniknąć dodatkowych kosztów, nie rekomendujemy wyboru sieci satelitarnych i naziemnych)

    4. Jeśli urządzenie nie łączy się z operatorem:
    • Ponów próbę lub wybierz kolejnego operatora. Po połączeniu z siecią połączenie z internetem powinno zostać przywrócone

    Blokada po wykorzystaniu pakietu roamingowego/ wykorzystany limit wydatków na internet w roamingu

    Informacje jak odblokować pakiet lub jak dokupić internet znajdziesz w naszym poradniku podróży w sekcji Internet za granicą.

    1. Sprawdź zużycie danych w UE:
    • Strona główna aplikacji T-Mobile
    • wybierz numer telefonu, na którym chcesz sprawdzić limit 
    • na dole strony jest informacja w polu „Limit danych w roamingu"  Jeśli wykorzystałeś 100% limitu
    • internet jest zablokowany. Pamiętaj, limit danych w UE wlicza się w Twój ogólny limit danych do wykorzystania w Polsce

    2. Aby zdjąć blokade ruchu po końcu paczki:
    • Strona główna aplikacji T-Mobile
    • wybierz numer na którym chcesz zdjąć blokadę
    • usługi dodatkowe
    • roaming
    • blokada ruchu po końcu paczki danych
    • wyłącz usługę
  • Po odblokowaniu internetu koszt za 1 GB to 8,45 zł według cennika UE. Kwota na rozliczeniu nie przekroczy 266 zł. To automatyczny limit nadany przez UE. Jeśli chcesz, możesz też ustawić swoją kwotę: zmniejszyć limit do minimum 10 zł lub zwiększyć do dowolnej kwoty. I gdy ją przekroczysz, zablokujemy dostęp do płatnego internetu.